W jaki sposób BMW X6 łączy funkcjonalność SUV-a z eleganckim wyglądem coupé?

BMW X6 to luksusowy SUV coupé produkowany przez renomowaną niemiecką markę BMW od 2007 roku. Obecnie, od 2019 roku, produkowana jest trzecia generacja tego pojazdu.

Pierwsza generacja

Co sprawia, że BMW X6 jest popularnym wyborem wśród konsumentów poszukujących wysokiej klasy samochodu osobowego?

BMW X6 E71 E72 pierwsza generacja

BMW X6 E71 pierwsza generacja

BMW X6 E71 pierwsza generacja  po liftingu

W 2007 roku BMW wprowadziło na rynek model X6, swój pierwszy SUV Coupe, stając się pionierem tego unikalnego stylu nadwozia w segmencie luksusowym. Pojazd został oznaczony kodami fabrycznymi E71 i E72 dla wariantu hybrydowego. Jego pierwsza odsłona miała miejsce na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku.

Samochód otrzymał kilka subtelnych zmian w 2010 roku, w tym nowe przednie reflektory z charakterystycznymi dla marki pierścieniami i diodami LED, a także przeprojektowane tylne lampy i zderzaki. Wprowadzono również nowy 3-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 381 KM. W 2013 roku producent wprowadził specjalną wersję M o nazwie Design Edition. Wersja ta posiadała przedni splitter z włókna węglowego, matowy czarny grill i 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Posiadała również mały spojler z włókna węglowego, duży dyfuzor z czterema końcówkami wydechu oraz czarno-czerwone skórzane wnętrze. Design Edition był napędzany podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra, mocy 555 KM i momencie obrotowym 680 Nm. Dzięki temu samochód przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiągał prędkość maksymalną 250 km/h. Wyprodukowano jedynie około 100 egzemplarzy wersji Design Edition.

Stylistyka

W 2010 roku samochód otrzymał kilka subtelnych zmian, w tym aktualizacje przednich reflektorów, tylnych lamp i zderzaków. Wprowadzono również nowy 3-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 381 KM. W 2013 roku producent wprowadził specjalną edycję o nazwie Design Edition. Charakteryzowała się ona przednim splitterem z włókna węglowego, matowym czarnym grillem i 21-calowymi felgami ze stopów lekkich. Samochód posiadał również mały spojler z włókna węglowego i duży dyfuzor z czterema końcówkami wydechu. Wewnątrz samochód miał czarno-czerwoną skórzaną tapicerkę, w tym deskę rozdzielczą i boczki drzwi, a także sportowe fotele. Samochód był napędzany podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra, mocy 555 KM i momencie obrotowym 680 Nm. Od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h. Planowano zbudować tylko około 100 egzemplarzy.

Wersje limitowane

Individual X6 Performance Edition – 100 egzemplarzy

Druga generacja

Co sprawia, że BMW X6 II generacja jest wysokiej klasy samochodem osobowym typu SUV Coupé?

BMW X6 xDrive 30d M sport automatic 3.0 front

BMW X6 II (F16) tył

BMW X6 II zadebiutowało w 2014 roku. Szczegóły dotyczące BMW X6 drugiej generacji zostały ujawnione w czerwcu 2014 roku, a w grudniu stał się on dostępny w sprzedaży. Podczas gdy nowe BMW X6 zachowuje ten sam styl, co jego poprzednik, jest to całkowicie nowy pojazd zbudowany na podwoziu BMW X5. W porównaniu z poprzednim modelem, X6 drugiej generacji oferuje nieco większy bagażnik i bogatsze wyposażenie standardowe. Układ napędowy X6 II został zaprojektowany tak, aby był bardziej oszczędny, a cykle testowe wykazały różnice w zużyciu paliwa nawet o 20 procent (w zależności od konkretnej wersji).

Niezależnie od źródła napędu, BMW X6 drugiej generacji jest wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Steptronic z łopatkami zmiany biegów na kierownicy. Przekładnia ta umożliwia dystrybucję momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. W listopadzie 2014 roku BMW zaprezentowało model X6 M, który jest najmocniejszą wersją BMW X6. Jest ona wyposażona w 4,4-litrowy silnik V8, który generuje moc 575 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Podobnie jak w przypadku X6 pierwszej generacji, BMW wprowadziło również bardzo mocny wariant X6 M50d drugiej generacji. Wariant ten jest napędzany 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym (N57S) z trzema turbosprężarkami, wytwarzającym 381 KM. BMW X6 M50d może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych SUV-ów z silnikiem wysokoprężnym dostępnych na rynku.

Trzecia generacja

Jakie są godne uwagi cechy trzeciej generacji BMW X6?

BMW X6 Trzeciej generacji G06 przed liftingiem

BMW X6 Trzeciej generacji G06 przed liftingiem

W lipcu 2019 roku zadebiutowało BMW X6 III, prezentując trzecią wersję tego modelu. Podobnie jak X5, zastąpił on poprzedni model X6 po zaledwie pięciu latach. Nowe X6 wyróżnia się zwiększoną długością, szerokością i masą. Ponadto ma dłuższy rozstaw osi i niższą linię dachu.

Podobnie jak jego mniejszy odpowiednik, model X4, charakterystyczne cechy X6 obejmują smukłe, wydłużone tylne światła i odważnie zaprojektowany tył. Podczas gdy kokpit, reflektory i niektóre jednostki napędowe pozostają takie same jak w modelu X5, X6 III zadebiutował na salonie we Frankfurcie we wrześniu 2019 roku i będzie dostępny w sprzedaży od listopada tego samego roku.

Face-lifting

W 2023 roku model X6[17] otrzymał aktualizację od producenta. Zmiany skupiły się głównie na reflektorach, które mają teraz bardziej wyrafinowany i elegancki wygląd. Światła do jazdy dziennej mają kształt strzałki i pełnią również funkcję kierunkowskazów. Opcjonalnie dostępne są matrycowe reflektory LED z kierunkowskazami i nieoślepiającymi światłami BMW Selective Beam, a także światła drogowe M Shadow Line. Odświeżona stylistyka nowych SUV-ów obejmuje również przeprojektowane skrzela na przednich błotnikach oraz satynowane aluminiowe elementy zewnętrzne i relingi dachowe w standardzie. Tylne lampy również zostały wzbogacone o bardziej wyraziste kontury.

BMW X6 M Competition First Edition

W październiku 2020 roku wprowadzono na rynek BMW X6 M Competition, najmocniejszą wersję BMW X6. Ta ekskluzywna edycja, znana jako First Edition, została ograniczona do zaledwie 250 sztuk. Samochód jest dostępny w dwóch charakterystycznych matowych kolorach: Individual Frozen Dark Silver lub Individual Frozen Marina Bay Blue. Wyposażony jest w lekkie aluminiowe felgi o rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wersja First Edition wyróżnia się elementami z włókna węglowego, w tym pokrywą silnika, osłonami lusterek bocznych i tylnym spojlerem. Wewnątrz samochód posiada unikalną dwukolorową tapicerkę ze skóry BMW Individual Merino, łączącą kolory Silverstone i Midnight Blue. Każdy egzemplarz jest oznaczony unikalnym numerem seryjnym. Silnik pozostaje niezmieniony, z podwójnie turbodoładowanym 4,4-litrowym V8 o imponującej mocy 625 KM i 750 Nm momentu obrotowego.