Jakie innowacyjne funkcje oferuje BMW M 1000 XR, aby poprawić wrażenia kierowcy podczas długich podróży?

BMW M 1000 XR, motocykl sportowy, jest idealny na długie podróże. Silnik o mocy ponad 200 koni mechanicznych, masa własna 223 kg DIN z pełnym obciążeniem oraz technologia podwozia, aerodynamika i elektronika sterująca do użytku na drogach, długich trasach i torach wyścigowych.

BMW M 1000 XR

Dlaczego BMW M 1000 XR jest uważane za przełom w świecie motocykli sportowych?

Przygotowując samochód koncepcyjny M 1000 XR, zapowiedź trzeciego modelu M firmy BMW Motorrad w roku naszej rocznicy, opracowaliśmy M XR na podstawie obecnych S 1000 XR, S 1000 RR i M 1000 RR. Jest to motocykl sportowy o dużych możliwościach, przystosowany do jazdy na długich dystansach, oferujący supersportową dynamikę zarówno na trasie, jak i na torze - tłumaczy menedżer produktu BMW.

Co odróżnia BMW M 1000 XR od innych podobnych motocykli pod względem osiągów i trwałości?

Na całym świecie Litera M jest symbolem triumfów w wyścigach i fascynacji wyczynowymi modelami BMW, skierowanymi do klientów o szczególnie wysokich wymaganiach dotyczących osiągów, ekskluzywności oraz indywidualności. W 2019 roku BMW Motorrad zaczęło swoją skuteczną strategię dotyczącą oferowania wyposażenia specjalnego M i M Performance w modelach motocykli, a dwa pierwsze niezależne modele M zostały zaprezentowane w kolejnych latach - M RR i M R.

Co sprawia, że BMW M 1000 XR to pozycja obowiązkowa dla entuzjastów motocykli poszukujących połączenia sportowego charakteru i komfortu na długich dystansach?

Model prototypowy M 1000 XR, wyprodukowany z okazji „100 lat BMW Motorrad” – mającej swoje korzenie w prawie 100-letniej tradycji sportów motorowych – to zapowiedź supersportowego motocykla, który będzie panował w dyscyplinach szosowej, podróżniczej długiej i torowej. Jego opanowanie i poziom wydajności są nowością w tym segmencie.

W jaki sposób BMW M 1000 XR wyróżnia się na tle innych motocykli sportowych pod względem osiągów i wytrzymałości?

Silnik supersportowego BMW S 1000 RR z technologią BMW ShiftCam w formie czterocylindrowej jest używany jako baza do zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów. Z mocą przekraczającą 200 KM, masą własną DIN wynoszącą zaledwie 223 kg w pełnym obciążeniu oraz technologią podwozia, aerodynamiką i sterowaniem elektronicznym zaprojektowanym zarówno do użytkowania drogowego, dalekich podróży, jak i szybkiej jazdy po torze wyścigowym, nowe M XR daje dynamikę jazdy wymiarowej jak crossover w segmencie motocykli sportowych, który wcześniej był zarezerwowany dla supermotocykli czystej krwi.

Jakie innowacyjne funkcje oferuje BMW M 1000 XR, aby poprawić ogólne wrażenia z jazdy?

Dalszą redukcję masy i jeszcze większą dynamikę jazdy można osiągnąć dzięki pakietowi M Competition, który jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe z fabryki. Maksymalna prędkość prototypu M XR wynosi około 280 km/h.

Dlaczego BMW M 1000 XR jest uważany za przełom w świecie motocykli sportowych do dalekich podróży?

Aerodynamika była wymogiem rozwojowym dla prototypu M XR. Zastosowano w nim spojlery, aby zapewnić stabilność jazdy przy dużych prędkościach, mimo zwiększonej mocy silnika. Ich głównym celem jest poprawa kontaktu kół z nawierzchnią szczególnie przy przyspieszaniu. Obciążenie przedniego koła zapobiega wystąpieniu tendencji do unoszenia się tego koła, system kontroli trakcji musi pracować mniej, więcej mocy jest przetwarzane na przyspieszenie, a kierowca dysponuje lepszym czasem okrążenia.

Co wyróżnia BMW M 1000 XR na tle konkurencji, czyniąc go najlepszym wyborem dla kierowców poszukujących zarówno prędkości, jak i wytrzymałości?

I podobnie jak M RR i MR, nowy M XR jest wyposażony w hamulec M. Został on opracowany z wykorzystaniem doświadczeń zdobytych przy hamulcach wyścigowych oraz doświadczeń zdobytych podczas wyścigów z BMW Motorrad w Mistrzostwach Świata Superbike. Zaciski hamulcowe M mają niebieską anodowaną powłokę wraz ze słynnym logo M.